7/7/13

Entrevista al Gran Duc Yuri Mikhailòvitx: 'No tinc cap dubte que la monarquia a Rússia té un futur'

El Gran Duc Jordi Yuri Mikhailòvitx néixer a Madrid 13 març 1981, fill de Francesc Guillem de Prússia  i la Gran Duquessa Maria Vladimirovna de Rússia, única filla de Vladimir Cyrilòvitx, Gran Duc de Rússia. Va ser batejat el 6 de maig de 1981, a Madrid; el seu padrí és el rei Constantí II de Grècia. També van estar presents en el baptisme eren el rei Joan Carles I i la reina Sofia d'Espanya i el rei Simeó II i la reina Margarida de Bulgària.

MN Kulybin el va entrevistar per la revista 'Monarhist' (Monàrquic) a principis de juliol de 2.013.


1. Sa Altesa Imperial, vostè és l'hereu, la continuació, d'una gran dinastia, que celebra aquest any el seu 400 aniversari. Què significa aquest aniversari per a vostè personalment?

Tothom hauria de recordar als seus avantpassats i tractar de ser dignes d'ells, seguir el seu exemple en les coses bones, útils i heroiques que van aconseguir en les seves vides. I també per aprendre dels errors i pecats que hagin comès.

Alguns saben més sobre els seus avantpassats que altres. Sóc bastant afortunat en aquest sentit, ja que la història de la meva família és molt coneguda per més de 700 anys, durant 300 dels quals meus avantpassats van governar Rússia. El parentiu amb altres dinasties ens vincula amb àmplia història del món i que fins i tot les èpoques més antigues. Tot això m'imposa una enorme responsabilitat. Igual que altres persones, m'esforço sempre per fer el correcte, però de vegades cometo errors i passos en fals. Però els meus èxits són, per tot un seguit de raons objectives, iguals a la dels meus avantpassats. I així les conseqüències de cada error o debilitat són més grans per a mi que per a la majoria de la gent. Jo sé i sento que la gent espera molt de nosaltres i de vegades ens jutjaràan molt durament, comparant el que fem amb el que van fer els nostres avantpassats. Però fins i tot quan ens enfrontem a una manca d'objectivitat o de comprensió sobre les diferències en les circumstàncies en què vivim i aquelles en què van viure els nostres avantpassats, hofem al més alt nivell possible. Després de tot, a qui molt es dóna, molt s'espera.

Veig al meu deure vers els meus compatriotes, vers la meva mare, a tots els meus avantpassats i descendents, que consisteix en el següent: protegir el bon nom i l'honor dels Romanov. M'esforço per preservar les nostres tradicions i valors espirituals perquè puguin servir als interessos de Rússia, independentment de la forma de govern que pugui tenir. Sento el deure d'aprendre el més que pugui sobre meu país natal, per perfeccionar el meu rus, i fer tot el possible per portar un benefici real i durador als meus compatriotes, especialment als més necessitats.

Alhora, com l'hereu de la prefectura de la Casa Imperial de Rússia, que ha fet una innegable contribució a la vida del nostre país, estic agraït que les avaluacions de les meves paraules i accions-fins i tot dels més crítics les seves avaluacions són de cor, mal estimat, o polititzat, però ben intencionat; que els meus compatriotes em donain suport en les coses que faig , i no buscar immediatament a donar-me una lliçó. I si jo no entenc una cosa o una altra, que reaccionin amb un sentiment fraternal i amb coneixement del destí de la nostra dinastia, que ha passat tants anys a l'exili forçat.

2. La tradició monàrquica ortodoxa ha estat per molts segles. Què opines sobre el passat i el futur de la idea de la monarquia?

La idea de la monarquia és la idea d'un Estat Familiar, encapçalada per la mare o el pare de la nació. Un sistema de govern basat en aquesta idea pot experimentar períodes de creixement i decadència, però existirà tant temps com la humanitat mateixa existeixi. La crisi de la monarquia avui o en el passat  no existeix en el buit, sinó que és i era una part d'una crisi general de valors-de la religió, la família, la sobirania nacional i la identitat nacional tradicionals.

Les revolucions i la propagació de les formes republicanes de govern no han pas alliberatla humanitat del sofriment i de la pobresa, sinó que només l'han augmentat. Al segle XX, la caiguda de les monarquies ha permès als règims totalitaris que arribin al poder, els règims en què van morir desenes, si no centenars, de milions de persones. En els nostres dies, veiem com alguns sistemes governamentals i mètodes polítics han produït decadència i degradació. En el món occidental, una polarització d'opinions s'ha desenvolupat: d'una banda, alguns dels objectius liberals han portat a l'extrem de l'individualisme, i, de l'altra, en forma d'una protesta en contra d'aquests objectius, ha aparegut en termes generals un tipus de xenofòbia, la intolerància de la dissidència, i la tendència a resoldre els problemes per la força o el vandalisme. Mentrestant, alguns governs republicans encara recauen en un nou tipus de totalitarisme, el que situa a la persona sota el control absolut dels poders externs i, en fer-ho, l'esclavitza.

Estic absolutament convençut que és precisament legítima monarquia hereditària històrica, ens permeti trobar un equilibri just entre la llibertat i l'ordre, la tradició i les necessitats del món modern, els interessos de l'Estat i els drets de l'individu. No vull dir que la monarquia és una espècie de panacea per a tots els mals socials i econòmics de la humanitat. Però és un camí pel qual pot ser possible superar-los de manera més eficaç.

És molt més fàcil en una família aconseguir un acord i el suport mutu en els moments difícils, a continuació, en els entorns on els socis estan obligats entre si simplement per causa o motius de benefici comú. I en una monarquia, hi ha més connexions, fundades com estan en l'amor, la fe, l'honor i el deure, que s'uneixen a la nació en un tot unificat, que en algunes repúbliques, que es pot considerar a aquests sentiments i creences. En la següent etapa en la història, ens vam adonar tard o d'hora les limitacions i la futilitat del racionalisme materialista i consumista. Després vindrà el temps per al restabliment dels valors tradicionals, entre els quals la de la monarquia legítima, que ocuparà un dels llocs més importants. Per tant, la idea de la monarquia, que ha tingut un passat tan brillant, sens dubte, també té un futur brillant.

3. Actualment viu a Occident. No tens por que els seus punts de vista danyaran la seva vida i les seves activitats? Després de tot, en aquest moment un estat d'ànim molt diferent preval a Occident?

Els Romanov han tingut molts errors en el passat, però la timidesa mai ha estat un d'ells. No m'agradaria fer declaracions dures que puguin ofendre a la gent. Si un mira prou, un pot veure algunes idees positives en les més diverses doctrines, en la democràcia liberal o qualsevol altre sistema. Un pot fins i tot trobar algunes idees, entre molts mals, al comunisme. No vull imposar res a ningú. Però això no significa en absolut que he d'abandonar les creences tradicionals que són inherents a la Casa Imperial o témer parlar sobre aquestes creences.

La missió de la dinastia és ser un àrbitre independent. Per aconseguir això, cal romandre imparcials respecte als partits polítics i imparcials pel que fa a persones individuals, independentment de les opinions que puguem tenir. Per descomptat, l'arbitratge requereix ser capaç d'arribar a compromisos, de vegades difícils compromisos. Però el compromís és un art que porta un acord entre les parts sobre la base del respecte mutu, no per oportunisme o la traïció dels propis ideals.

Nosaltres, per principi, no participem en cap tipus d'activitat política i comentem públicament només en els aspectes espirituals, morals i culturals de la vida. El més il·lustre dels nostres oponents a l'Oest i a Rússia, estic segur, és capaç d'escoltar els nostres arguments, i entendre i ens respectar-los, encara que no estigui d'acord amb nosaltres. I de la mateixa manera respectem i entenem.

I aquells que s'oposen fins i tot al fet mateix de la nostra existència no l'apaivagarà qualsevol concessió que podríem fer perquè la seva posició omet qualsevol oportunitat per al diàleg constructiu. I així, en aquells casos en realitat no hi ha cap punt per part nostra que ens amoïni a l'hora d'expressar els nostres punts de vista.

L'únic lloc en el qual constantment intentem actuar amb moderació és en les declaracions públiques d'aquelles persones que són lleials a nosaltres, perquè les nostres declaracions i accions no causin dolor a ningú ni sentiments ferits. El Reial Màrtir, l'Emperador Nicolau II va tenir raó sense dubte quan va dir que no es pot vèncer el mal i la maldat amb el mal. Totes les interaccions i debats amb els altres s'han de dur a terme amb respecte, fins i tot quan l'altra persona es posiciona en contra de la cosa que més vulguis. Només llavors tindrem l'oportunitat de convèncer o de trobar una solució de compromís. La filosofia de la Casa Imperial no és guanyarsobre algú o d'associar-se amb alguna majoria que segurament només serà temporal, sinó ajudar a assegurar que entre els nostres compatriotes no hi ha grups que guanyen a terme sobre uns altres.

4. En una de les primeres entrevistes, quan vostè era encara molt jove, li van dir que, entre els governants de Rússia, li va agradava especialment l'emperador Pere el Gran. Ha canviat la seva opinió des de llavors?

Mai deixo d'admirar la voluntat i l'energia dels  meus avantpassats i la seva voluntat de sacrifici. Ell va fer molt, però li van demanar el màxim de si mateix. Fins a la seva mort es va convertir en un símbol d'aquestes qualitats i quan va caure malalt de mort després de salvar de la gelada hivernal a alguns soldats que s'havien encallat les cames a terra.

Pere el Gran a vegades se'l va retreure per la seva obsessió amb totes les coses occidentals. Aquestes crítiques tendeixen a intensificar-quan les relacions són fredes entre Rússia i Occident. Però no ens oblidem que Pere I no va demanar prestat indiscriminadament formes i coneixements occidentals, sinò que va fer totes les coses exclusivament en els interessos de Rússia. En presentar les seves reformes, no va buscar fer de Rússia quelcom al servei de l'Occident. Molt per contra, va adoptar els costums occidentals amb la fi de la força al seu país, perquè fos autosuficient i competitiva amb Occident en tots els sentits. Per descomptat, Pere I va cometre errors. Va dur algunes reformes massa lluny. I avui, molts anys després, podem veure que no obstant això, el seu regnat va dur a Rússia accedir a l'estatus de gran potència; per obtenir, després de molts segles provant-ho, l'accés al Mar Bàltic; en la creació de la marina russa i un modern exèrcit de peu; i molts altres èxits reals. No és per res que Pere el Gran va ser venerat per aquests patriotes russos com M. Lomonosov i A. Pushkin, que de cap manera podien ser acusats de ser excessivament pro-occidentals.

Pere I amb el seu exemple va demostrar que tot treball és digne de respecte, que no hi ha tal cosa com professions "deshonroses". Ell mateix va estudiar molts camps de la ciència i la tecnologia. Intento en els meus propis esforços a seguir el seu exemple. En el meu treball actual a Norilsk Nickel, espero que sigui útil al meu país, ajudant a desenvolupar les seves vincles econòmics amb la resta del món i la defensa a l'estranger la reputació dels fabricants russos. Tracto de seguir en la tradició de Pere I, que no és preservar obstinadament coses només perquè siguin nadiues de Rússia, i que no consideri tot el estranger com el millor, però que combinen el millor de la seva pròpia cultura amb l'experiència a l'estranger amb la finalitat de fer del seu país més fort. D'aquesta manera, independentment de la situació, ja sigui un de la cooperació o la competència, podem interactuar amb Occident i amb totes les potències estrangeres, en peu d'igualtat.

A més de Pere el Gran, entre els meus avantpassats favorits hi ha Alexander Nevskii, Ivan III, Nicolau I i Alexandre III. Aquests governants, cada un a la seva manera, personificaven les millors qualitats dels monarques russos

5. D'acord amb una enquesta recent, fins a una quarta part de tots els russos són a favor de la restauració de la monarquia. ¿Veu vostè alguna perspectives per a la restauració de la monarquia i com concep vostè que es veuria  una monarquia futura?

Sóc molt conscient del fet que la restauració de la monarquia en l'actualitat seria prematur. De fet, els temps de la discòrdia, la indiferència universal individualisme extrem i la llibertat irresponsable i sense límits són en la seva sortida. Molts dels que busquen una manera de sortir d'aquesta crisi busquen l'enfortiment de l'autoritat governamental. Però això no seria suficient per a la restauració de la monarquia. Un ha d'entendre que els governs autoritaris no són monarquies, i que el totalitarisme és bastant estrany i hostil a la visió del món monàrquic. La monarquia no és una doctrina partidista, i per altra banda, no és una dictadura d'un home fort. La monarquia és un conjunt de valors espirituals i culturals que han evolucionat al llarg de molts segles, un sistema de mètodes tradicionals de governació, un complex d'idees basades en la fe, l'honor i el servei. Per tant, és impossible restaurar la monarquia per mitjà d'aliances polítiques. La no violència, el no a acords secrets amb figures influents, la no l'explotació d'una ràfega momentània de suport popular a la monarquia pot dur a terme la restauració de la monarquia. Per a una restauració, primer es requereix que la majoria dels ciutadans comprengui correctament els avantatges i desavantatges de la monarquia, que pesin tots els factors i prendre una decisió lliure i conscient sobre la base d'una anàlisi i comprensió de les característiques essencials d'aquesta forma de govern. La tasca de la Casa Imperial i de tots els elements tradicionalistes de la societat en l'actualitat és participar amb calma i confiança en l'educació, la restauració de les ments de la gent les coses que estaven destruïts o distorsionats per la propaganda demagògica.

No tinc cap dubte que la monarquia a Rússia té un futur. Potser la seva restauració no passarà en la meva vida. Però quan passi, serà una monarquia hereditària legítima, modern i evolucionant de forma dinàmica. La monarquia es basa en l'ortodòxia, però garanteix la llibertat religiosa per a totes les confessions religioses tradicionals, així com la llibertat d'aquells dels nostres compatriotes que no són religiosos. Fins i tot una monarquia que està dotada de certs nivells de poder es basa, però, en un sistema d'institucions democràtiques en tots els nivells. La monarquia és totalment fora de la política, és compatible amb qualsevol sistema polític-social, i exerceix el paper d'àrbitre entre les diferents comunitats i grups polítics, socials, ètniques i religioses sobre la base de l'estat de dret i la justícia. La monarquia ofereix una unió de les estructures tradicionals i un conservadorisme saludable amb un constant procés de modernització efectiva. Més enllà d'això, no sentit descriure la monarquia en el futur. La vida mateixa determinarà les formes i matisos de la realització del principi monàrquic en el món modern.

6. L'ortodòxia ha estat històricament un dels pilars sobre els quals l'Estat rus es va aixecar. Després de dècades de persecució per part dels ateus militants, l'Església ha començat a experimentar un renaixement. No obstant això, recentment s'ha tornat a caure sota atac. Per què creu que aquest biaix ateu ha continuat, i què creu que s'ha de fer en aquesta situació?

La qüestió, em sembla a mi, realment no és de biaixos ateus. Almenys, aquesta no és la qüestió principal. En realitat, hi ha molt pocs ateus compromesos. Hi ha persones que estan lluny de l'Església o d'altres religions organitzades. Però en moments crítics de la vida, aquestes persones es dirigeixen gairebé sempre en Déu. D'altra banda, no tots els ateus són hostils a l'Església.

Més aviat, és un element relativament petit però actiu i agressiu de la societat que està tractant d'imposar els seus punts de vista sobre la majoria. Aquestes persones tracten d'eliminar tots els tabús, per justificar qualsevol pecat, i, al final, l'eradicació de la ment de la gent la diferència entre el bé i el mal. Ells creuen que, en fer-ho, la vida millorarà. Les religions i tradicions a Rússia, principalment l'Església Ortodoxa s'ha convertit en un enemic d'aquesta minoria perquè aquestes religions segueixen insistint en la necessitat de preservar els principis morals en la societat. Hi ha una lluita sense fi pels cors i les ments de les persones. I pel que sempre ha estat, i sempre serà, hi ha atacs a l'Església. Cal tractar aquests atacs com simplement una trista fatalitat, i respondre-hi en conseqüència.

Naturalment, cal distingir entre la crítica justa i atacs maliciosos. Per reconèixer els pecats i els errors no és una cosa vergonyosa. Molt per contra, la capacitat de penedir-se i millorar un mateix ha de suscitar el respecte i la comprensió del fet que les falles personals del clergat i dels creients no debiliten l'autoritat de la religió.

No obstant això, sovint veiem com algunes persones que no poden suscitar dificultats en la vida dels sacerdots i pastors, però sí, crear problemes en aquelles àrees on l'Església és forta
 . Lamenten el creixement en el nombre dels creients i la construcció de noves esglésies. Es ressenten de la participació de l'Església en la vida de l'Estat i la societat i intentar aïllar l'Església en una mena de gueto. En diversos països europeus, veiem com això ja s'ha convertit en una oberta discriminació contra les persones de fe. Afortunadament, a Rússia l'època de l'ateisme militant no va eradicar la fe, sinó tot el contrari. Va proporcionar una mena d'inoculació de la indiferència religiosa i el secularisme extrem. La gent no amaga les seves creences religioses. L'autoritat de l'Església, del patriarca i del clergat s'eleva de manera apropiada. La majoria de la gent entén la diferència entre l'Església com a institució i els seus membres individuals, els fracassos personals sovint són explotats pels que volen desacreditar l'ortodòxia en general.

El més important per a preservar una relació raonable entre la societat i l'Església és no cedir a les provocacions i no acceptar les seves regles de joc, que s'estan imposant sobre nosaltres. Si fem servir els mateixos mètodes que els opositors hostils de l'Església fan servir contra nosaltres, llavors, com som diferents d'ells? Drets i la moral han de ser fermament defensats, però també cal entendre, com ja he dit, que el mal no pot vèncer el mal. L'agressivitat és un signe de manca de confiança interna a les pròpies forces i la rectitud de la pròpia causa. Si ens oblidem d'amor, pau i paciència, fins i tot quan estem enmig d'una lluita per la nostra fe i els ideals, llavors no anem a aconseguir els millors resultats.

7. Durant molts anys va fer freqüents visites a Rússia, ha vist i es va reunir amb molta gent de Rússia. Quins canvis, al seu parer, han tingut lloc en la societat en els últims anys?

Tinc la sensació que els nostres compatriotes estan amb cada any que passa adquirint més i més llibertat interior. L'enamorament amb nocions superficials de la llibertat imaginària, el que condueix a una llicència i el caos, desapareixerà. Alhora, ara hi ha un enfortiment de la dignitat de la persona, de la cultura jurídica, de les nocions d'equilibri entre els drets de l'individu i les obligacions d'un ciutadà. La gent està menys manipulada, i poden no tan fàcilment convertir-se en una massa submisa o una multitud furiosa. Per descomptat, hem de fer tot junts tot en el nostre poder per vèncer les pesades càrregues que ens imposa la revolució, la guerra civil fratricida, el totalitarisme, i el col·lapse econòmic post soviètic. No hauríem idealitzar la Rússia pre-revolucionària, ja que també tenia els seus problemes. Hem de recordar el passat i reviure els principis eterns, no formes obsoletes. I cal seguir endavant amb la fe, l'esperança i el respecte per nosaltres mateixos i pels altres.

Read more »

18/6/13

L'Església Ortodoxa Russa a l'Exili celebra els 400 anys de la Dinastia Romanov

El 18 de juny de 2.013, l'Església Ortodoxa Russa a l'Exili (ROCOR per les seves sigles en anglès) va celebrar el 400 aniversari de la dinastia Romanov al tron de Rússia. Els principals esdeveniments de la celebració es van celebrar a la catedral de la Icona de la Mare de Déu  a la ciutat de Nova York, incloent-hi un servei de vespres de la commemoració dels Tsars i emperadors de Rússia.

El servei solemne es va realitzar pel Suprem Jerarca de la ROCOR, Metropolità Hilarion, i l'Administrador de les parròquies del Patriarcat de Moscou, en els EUA, l'arquebisbe Justí de Naro-Fominsk. La congregació incloïa activistes de les organitzacions de compatriotes russos, representants dels barris nord-americans, els successors de les famílies nobles russos que van emigrar als EUA després de la revolució bolxevic de novembre 1917, i diplomàtics de la Federació Russa.

Després del servei, es va celebrar una festa de gala organitzada per ROCOR i del Consolat General rus a Nova York. Una exposició sobre la Rússia durant el govern dels Romanov (1613-1917) va completar el programa.

És realment impossible estimar el paper que la dinastia Romanov va jugar en el foment i difusió del cristianisme ortodox oriental que conformaven la columna vertebral del sistema estatal rus, va declarar el Metropolità Hilarion dir a ITAR-TASS.

Read more »

13/6/13

Placa a la tomba d'Evgeny Messner

El 13 de  juny de 2013 a la Festa de l'Ascensió de Crist al cementiri britànic a Buenos Aires (Argentina) es va instal·lar una placa a la tomba del Cap d'Estat Major de la Divisió de Xoc Kornilov el Coronel Evgeny Messner (1891-1974). 



Read more »

13/4/13

Inauguració d'un monument a Kornilov a Ekaterinodar

El 13 d'abril de 2013 pel 95 aniversari de la mort a Ekaterinodar del General d'Infanteria de Lavr G. Kornilov es va inaugurar a la ciutat un monument al militar rus. L'acte  va comptar amb la presència de funcionaris de l'administració de la ciutat i cosacs.  

DSCF2368

DSCF2387

DSCF2398

DSCF2377

DSCF2391

DSCF2396

DSCF2376

Read more »

Icona a Kornilov


La consagració del santuari es va fer el 13 d'abril 2013 en la 95a aniversari de la mort a la batalla de Ekaterinodar del comandant de l'Exèrcit de Voluntaris General d'Infanteria Lavr G. Kornilov. L'icona du l'emblema dels kornilovstki.

Aquesta és el quarta icona, establert per Causa Blanca. Abans que es van establir les icones a l'exèrcit del Nord-Oest, a Aleksèiev i als Drozdovski. 

Read more »

19/3/13

Reportatge sobre Leonid Simonovich-Nikshich




Vocativ publica un reportatge sobre Leonid Simonovich-Nikshich a qui qualifica de líder de l'ultra conservadora Unió d'Abanderats Ortodoxos, Union of Orthodox Banner Bearers en anglès. L'autor destaca que Simonovich-Nikschich vol que el Tsar retorni al tron. El seu grup barreja misticisme, nacionalisme, defensa dels valors tradicionals i religió i destaca per les seves processons visibles. El seu lema és "Ortodoxia o Mort. La nostra llibertat és la nostra fe". El reportatge explica com lluiten contra el satanisme.

El moviment de Simonovich aprova gran part de les polítiques de V. Putin però ell afirma que "Ens cal el retorn del Tsar per restaurar a Rússia la generació perduda" però reconeix que els Romanov no estan gaire interessants i espera un "miracle".

Read more »

21/2/13

Entrevista a la SAI Maria a Rossiyskaya Gazeta sobre el retorn de la monarquia

La Gran Duquessa Maria Romanova és la cap de la Dinastia Romanov, i el 21 de febrer de 2013 fou entrevistada per Elena Novikova de Rossiyskaya Gazeta (Rússia Avui) sobre la seva posició i el paper que la seva família podria exercir en la Rússia moderna.

Rússia Avui: La Dinastia Romanov està celebrant el seu 400 aniversari en 2013. Quin és el significat d'aquesta data?

Maria Romanova: Per a mi, el 400 aniversari de la Casa dels Romanov és només una part d'una gran celebració nacional dels 400 anys que han passat des del final de l'Era dels Trastorns i la restauració de la sobirania russa.

A la nostra dinastia se li va oferir la corona pel Gran Consell de l'Església local i Zemski Sobor ("assemblea de la terra") el 1613. Aquesta va ser una decisió que establia la voluntat de fer de pedra de la lluita per l'alliberament, un fet històric que no es pot desfer. Aquesta victòria va ser guanyada gràcies al sacrifici i valents esforços dels representants de totes les classes socials de Rússia.

Estic convençuda que el 400 aniversari serà celebrat amb el degut esplendor. No obstant això, crec que aquesta data ens necessita ser commemorada, sobretot, amb l'oració, la caritat i campanyes educatives.

RBTH: Vostè va néixer a Madrid, va anar a l'escola a Oxford per després haver viscut la major part de la seva vida a Espanya. Tot i això, en les seves entrevistes que han demanat sovint que Rússia és la seva veritable llar. Què li impedeix anar a casa?

MR: Si jo fos una persona privada podria tornar a Rússia en qualsevol moment. No obstant això, com a cap de la Casa Imperial de Rússia m'han confiat la tasca de la seva preservació com una institució històrica. Als països civilitzats, els caps de la dinastia només tornen als seus països d'origen després que els estats havien definit clarament la seva situació jurídica.

Com s'ha demostrat per França, Itàlia, Portugal, Bulgària, Romania, Hongria, Sèrbia, Montenegro, Albània, Afganistan i molts altres països les cases real que havien estat desterrat i posteriorment van retornar, es va aprovar una situació jurídica per a la dinastia governant que no és totalment compatible amb una sistema polític republicà i no va en contra de les constitucions i lleis locals.

Jo no estic presentant reclams polítics en absolut, ni estic intentant recuperar una part de la meva propietat ancestral. No espero cap tractament preferencial tampoc. No obstant això, em justifico en les meves esperancesde  que la reintegració de la dinastia imperial a la vida contemporània moderna de Rússia tindrà el mateix èxit que en altres països europeus.

D'altra banda, espero que una llei sigui aprovada per protegir la Casa Imperial de Rússia com un objecte de patrimoni històric i cultural de conformitat amb l'article 44 de la Constitució russa. No tinc dubtes que tard o d'hora es resoldran totes les qüestions legals i eventualment tornarem a Rússia per sempre.

RBTH: Vostè s'ha reunit amb els líders del país més d'una vegada, però totes aquestes reunions eren informals. Seria possible una reunió oficial amb el president rus en un futur pròxim?

M.R.: És totalment en mans del president. Estic segura que aquesta audiència serà una mostra del nostre respecte mutu. D'altra banda, si aquesta reunió condueix a un pla d'acció per millorar la relació entre l'Estat modern i les institucions històriques que conserven llaços del país amb la seva gran història, serà probable que es beneficiïn imatge global de Rússia.

RBTH: Creus en la restauració de la monarquia a Rússia?

Tot i passar per períodes de decadència i renaixement, la idea de la monarquia mai deixarà d'existir. De fet, es podrien tenir r a un miler d'arguments en contra de la monarquia que assenyalen els seus nombrosos defectes, però la república ha acabat amb ells? De fet, em sembla que aquests problemes només han empitjorat.

La difusió de la forma republicana de govern no ha aconseguit alliberar la humanitat de les guerres, el terror polític contra les persones i poderoses crisis socials i econòmiques, i molt menys evitar catàstrofes morals i espirituals.

Rússia, com a llar d'un gran nombre de grups ètnics amb una varietat de tradicions religioses i culturals, podria tenir la necessitat d'un símbol vivent de la unitat, que és un monarca hereditari legal.

RBTH: Vols jugar un paper més actiu en la vida política de Rússia?

MR: Crec que un monarca o un cap dinastia han d'estar per sobre de la lluita política amb el deure d'unir a tota la nació. No hauria de tenir el seu nom associat amb alguna de les parts, fins i tot amb la que se sent més afí.

Ni el meu fill ni jo mai hem participat en la lluita política com una qüestió de principis. Estem completament a la política de dalt. Si la nació russa expressa un desig de restaurar la monarquia, els nostres successors legals estaran preparats per complir amb aquest deure.

Si això passa, però, el monarca legítim pujaria al tron reclamat no com un cap de partit, sinó com a cap d'una dinastia històrica igualment propera a tots els conciutadans, disposat a escoltar les opinions de tots els partits i grups sense pertànyer a cap d'ells.

RBTH: Vostè ha dit en nombroses ocasions en les seves entrevistes que vostè no cap reclamació sobre la propietat de la dinastia dels Romanov a Rússia. No creu en la restitució?

M.R.: M'oposo fermament a la idea de la restitució. Jo no demano res per a mi personalment i no recomano a ningú més que ho faci. Una nova ronda de redistribució de la propietat provocarà conflictes amargs que condueiran a la violència, el sofriment i el ressentiment.

L'única excepció és els monestirs i les esglésies ortodoxes, així com llocs de culte altres confessions. Aquells van ser pensats com cases d'oració quan es van construir; utilitzar-los per a altres fins és una blasfèmia i una bufetada a la cara dels creients. Encara que la majoria dels objectes sagrats han estat restituïts per ara, alguns problemes que encara romanen. No obstant això, espero que es resoldran d'acord amb els principis del dret i la justícia.

Read more »

30/1/13

Fundació del Partit Cosac


El Partit Cosac de la Federació de Rússia va ser oficialment registrat pel Ministeri de Justícia el gener de 2.013. Alexander Smirnov, un general retirat, és el cap del nou partit, que va ser fundat els dies 24 i 25 de novembre de 2012. El Registre del partit es va fer possible després d'una nova llei de la reducció del nombre mínim de membres de'un partit de 40.000 a 500 va entrar en vigor el mes d'abril de 2012. Fins a 2004, el nombre mínim de membres del partit va ser de 10.000. Des de llavors, es va incrementar gradualment.

En la seva plataforma, el partit diu que vol participar en les eleccions a tots els nivells. Sota la legislació actual, un partit necessita el suport d'un cinc per cent dels votants per guanyar escons al parlament. Un nombre de societats cosaques, compostes principalment pels descendents de cosacs originals, operen a Rússia i a l'estranger en el marc d'un consell presidencial especial creat l'any 2009.

Read more »

13/1/13

Creació del Club d'Estudi dels Cosacs pre-revolucionaris

El 13 de gener 2013 sobre la base del moviment Kuban Blanc a Ekaterinodar va tenir lloc la primera reunió del club estudi cosac  pre-revolucionari amb el nom del coronel Fiodor Ivanovich Eliseev.

Read more »

30/11/12

Els cosacs ja patrullen a Moscou per garantir la seguretat

Les autoritats locals de Moscou van aprovar, l'any 2011, el desplegament d'unitat cosaques a la ciutat per vigilarels captaires, borratxos i cotxes indegudament estacionats. La província de Krasnodar va desplegar patrulles cosaques al setembre de 2012 per prendre mesures enèrgiques contra els immigrants musulmans de la veí Caucas.



L'ataman Igor Gulitxev dirigeix la unitat moscovita formada per 85 cosacs que van dur a terme 35 detencions en un any. No són remunerats, però reben passis de transport públic gratis i uniformes.Els cosacs conservadors han augmentat la seva activitat política en resposta a una protesta del grup punk feminista Pussy Riot a la catedral de Moscou al febrer de 2012.

Grups de cosacs recentment van prohibir l'entrada a visitants una exposició d'art de Moscou que va empastifar Pussy Riot sobre cada icones cristianes ortodoxes, i van dur a terme una reeixida campanya per cancel·lar una posada en escena de la novel·la de Vladimir Nabokov, Lolita, a Sant Petersburg.

Un partit polític cosac recolzat pel govern va celebrar el seu primer congrés a Moscou el 24 i 25 de novembre de 2012. La prioritat del partit cosac es va centrar en la lluita contra el narcotràfic i el terrorisme. "Els Cosacs sempre han estat a les fronteres de l'imperi rus, duent a terme la lluita contra els enemics i adversaris, la immigració il·legal i repel·lir atacs" va dir Gulitxev.

El president Vladimir Putin va començar a promoure els cosacs des de 2005. Els 400.000 efectius cosacs de Rússia estan directament subordinats a Putin.
Segons el cens de l'any 2010, prop de 650.000 russos es van declarar cosacs.  

L'any 2010 el govern rus va aprovar el decret sobre les "tropes cosaques registrades" amb els seus propis escuts d'armes, uniformes, rangs i documents d'identitats. Així mateix es van nomenar una desena de generals. Segons la legislació russa: "La comunitat cosaca és una associació voluntària de ciutadans de la Federació Russa en forma d'organització sense lucre, els membres de la qual estan compromesos a servir a l'Estat". Quinze unitats cosaques van existir de 1990 a 2000 dins de l'exèrcit però tretze d'elles foren eliminades car no hi havia cosacs en elles sinó només nominalment eren cosaques. Al Don hi ha 30.000 cosacs en edat militar dels que 1.800 estan integrats a l'exèrcit rus. La majoria prefereixen servir a empreses privades.



Read more »

La Societat Palestina Ortodoxa Imperial de Rússia demana mesures per defensar l'ortodoxia

La Societat Palestina Ortodoxa Imperial de Rússia es va establir el 1882 pel Tsar Alexandre III per organitzar viatges de peregrins russos a llocs sagrats inclosa Palestina, la Muntanya Athos i Bari, ajudar servei de l'Església Ortodoxa Russa a l'estranger, fer treball missioner cultural i educatiu a l'Orient Mitjà i estudiar el patrimoni històric de la Terra Santa.


La Societat Ortodoxa Palestina es va registrar de nou al maig de 1992 sota el seu nom històric. Compta amb 18 sucursals regionals i està presidida per Sergey Stepashin.

El novembre de 2012 la Societat Ortodoxa Palestina va demanar la creació d '"un sistema públic" a Rússia que "descartar insults als sentiments religiosos dels creients." "Al condemnar els intents de certes forces per sembrar la discòrdia en la societat i qüestionar el paper de la tradició ortodoxa en la formació de la identitat del poble rus, manifestem la nostra disposició a actuar amb decisió en els interessos nacionals, la defensa dels valors cristians i ajudar a promoure la unitat nacional, la pau civil i l'harmonia a Rússia ", va dir la Societat en una declaració aprovada en una reunió a Moscou el 28 de novembre de 2012.

Read more »

29/11/12

Nicolau Romanòvitx subhasta la seva col·lecció personal

Nicolau Romanòvitx, cap de l'Associació de la Família Romanov, va presentar el 29 de novembre de 2012 a Suïssa la seva col·leció. Nicolau Romanòvitx és descendent directe de l'emperador Nicolau I i el membre més ancià de la Casa Romanov.

La seva col·lecció de fotografies i cartes del Tsar Nicolau II i el seu oncle Gran Duc Nicolau Nicholaièvitx, comandant suprem dels exèrcits de l'Imperi Rus fou subhastada el 10 de desembre del 2012. "Aquests documents posen en una caixa propietat del meu avi durant molt temps (...) Espero que les cartes caiguin en mans de persones competents que algun dia escriure una nova biografia sobre els meus avantpassats ".

Read more »

25/11/12

Rèquiem per Gallipoli

El 25 de novembre de 2012 a Ekaterinodar per iniciativa del moviment "Kuban Blanc" es va fer rèquiem per les víctimes de Gallipoli i l'illa de Lemnos. Un servei commemoratiu es va celebrar al temple del Sant Profeta Elies després del servei dominical. En la cerimònia commemorativa es va recordar tots els que després de sortir de la seva terra natal el 1920 es van trobar a l'exili a la península de Gallipoli i l'illa de Lemnos.

Read more »

15/11/12

Icona al General Aleksèiev

El 15 novembre 2012, en el 155º aniversari del naixement del General d'Infanteria Mikhaïl Vasílievich Aleksèiev i el 95 aniversari de l'organització de l'Exèrcit voluntari del Don a l'església de Santa Anastàsia de Sant Petersburg es va obrir i consagrar una icona la memòria del general Aleksèiev.

Read more »

4/11/12

Marxa nacional russa pel 4 de novembre


Unes 6.000 persones, 20.000 segons l'organització, van manifestar-se a Moscou pel Dia de la Unitat Nacional Russa. Tot i la presència de moviments monàrquics el protagonisme se'l van endur els grups xenòfobs oposats a la immigració del Caucas.

Foren detinguts 25 manifestants per dur símbols nacional-socialistes.

Read more »

20/10/12

III lectures històriques de Causa Blanca

Del 18 al 20 octubre 2012 a Sant Petersburg van tenir lloc les III lectures històriques internacionals que se celebren regularment en 2010 per iniciativa del Memorial i educatiu, el centre històric i cultural "Causa Blanca". Enguany foren centrades en el tinent general d'Estat Major Nikolai Nikolaevich Golovin (1875- 1944).

Durant tres dies complets en el fòrum van assistir més de 100 persones, entre estudiants i postgraduats. Es van presentar 32 informes (20 minuts cada un), que es va celebrar dos debats oberts sobre el tema: "L'Església i la política al segle XX" i "Els problemes reals de la història russa del segle XX i en la societat contemporània".

Durant les lectures es van presentar els següents informes:

"El tinent general Nikolai Golovin: últims anys de la seva vida, 1939-1944".

"En el 90 aniversari de l'evacuació blanca de la tardor 1922. Avaluació Església de l'Extrem Orient".

"La política de l'Estat soviètic en el camp de la captivitat militar durant la guerra civil i la intervenció estrangera (1918-1922)."

"La Germanor de la Veritat de Rússia : activistes i organitzacions militars i polítiques d'emigrats"

 "L'Església Ortodoxa i la guerrilla en els territoris ocupats del nord-oest de Rússia (1941-1944) : L'experiència d'investigació de les relacions Església-Estat a la rereguarda alemanya"

 "El clergat ortodox rus a la capital del Tercer Reich (1944-1945) :.Composició, característiques de servei i destí a la postguerra"

"Les posicions ideològiques dels participants del Moviment rus anti-estalinista d'Alliberament en el context modern." a càrrec de Nikolai Artemov de la diòcesi alemanya de la ROCOR.

"Els nous documents i materials de l'emigració política russa de col·leccions privades a Amèrica del Sud." a càrrec de Sergey G. Zirin , investigador de la història i cementiris de l'Exèrcit Blanc del Nord-Oest i editor de "Sant Miquel"

 "El futur del centre Causa Blanca el 2013-2014."



Read more »